Odbiorca usług zobowiązuje się do:
- Utrzymywania we właściwym stanie technicznym należących do niego instalacji i urządzeń wodociągowo – kanalizacyjnych oraz studzienek i pomieszczeń przeznaczonych na zainstalowanie wodomierza i urządzenia pomiarowego jak też do zabezpieczenia tych urządzeń przed uszkodzeniem lub zaborem.
- Przestrzegania warunków odprowadzania ścieków do komunalnych urządzeń kanalizacyjnych określonych przepisami prawa,
- Niewykonywania jakichkolwiek czynności mogących wpłynąć na zmianę stanu technicznego urządzeń wodociągowo – kanalizacyjnych Dostawcy usług,
- Zapewnienia przedstawicielom Dostawcy usług swobodnego i bezpiecznego wykonywania czynności, o jakich mowa w § 8 oraz udostępnienia im w toku kontroli dokumentów związanych z wykonywaniem umowy,
- Niedokonywania zabudowy ani trwałych nasadzeń nad przyłączami wodociągowymi i kanalizacyjnymi w pasie określonym przez obowiązujące przepisy prawa,
- Niezwłocznego zawiadomienia Dostawcy usług o uszkodzeniach wodomierza lub jego kradzieży i zerwaniu plomby legalizacyjnej lub plomby na śrubunkach wodomierza,
- Odbiorca usług jak i Dostawca usług mają prawo zażądać ekspertyzy wodomierza w razie podejrzenia jego nierzetelności. Koszty ekspertyzy, w zależności od wyniku ekspertyzy ponosi Dostawca usług lub Odbiorca usług,
- W okresie trwania umowy, na wniosek Odbiorcy usług istnieje możliwość wymontowania wodomierza na czas określony i ponowne jego zamontowanie jedynie za odpłatnością według obowiązującego cennika Dostawcy usług.
Rozliczenia
Ustalenie ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków następować będzie według poniższych zasad:
- Ilość wody dostarczonej do obiektu ustala się na podstawie wskazania wodomierza głównego,
- W razie niesprawności wodomierza nieprzekraczającej trzech miesięcy ilość pobranej wody ustala się na podstawie średniego zużycia wody z ostatnich trzech miesięcy sprawnego działania wodomierza, a gdy nie jest to możliwe – na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku ubiegłego albo iloczynu średniomiesięcznego zużycia wody w roku ubiegłym lub wskazań nowo zainstalowanego wodomierza oraz liczby dni (miesięcy) niesprawności wodomierza.
- W przypadku braku możliwości dokonania odczytu lub wymiany wodomierza z przyczyn leżących po stronie Odbiorcy usług stosuje się odpowiednio postanowienia pkt. 2. Po upływie trzech miesięcy ilość pobranej wody ustala się na zasadach określonych w pkt. 4,
- W przypadkach:
- niedokonania zawiadomienia,
- samowolnej przebudowy lub rozbudowy instalacji wodociągowej Odbiorcy usług, która powoduje zwiększenie lub zmniejszenie ilości pobranej wody,
- udostępnienia poboru wody z instalacji wodociągowej Odbiorcy usług na rzecz osób trzecich bez wiedzy i zgody Dostawcy usług,
- zawinionej przez Odbiorcę usług niesprawności wodomierza,
- braku możliwości dokonania odczytu lub wymiany wodomierza z przyczyn leżących po stronie Odbiorcy usług przez okres ponad 3 miesięcy.
Ilość pobranej wody ustala się jako równą ilości, która mogła przepłynąć pełnym przekrojem przyłącza wodociągowego w okresie trzech miesięcy,
Kanalizacja (opłata)
- ilość ścieków odprowadzonych z obiektu ustala się na podstawie wskazania urządzenia pomiarowego zainstalowanego przez Odbiorcę usług w uzgodnieniu z Dostawcą usług; w razie braku urządzenia pomiarowego ilość odprowadzonych ścieków przyjmuje się za równą ilości pobranej wody,
- w rozliczeniach odprowadzanych ścieków Dostawca usług uwzględnia ilość wody zużytej bezpowrotnie na cele podlewania ogrodu (trawnika), technologiczne lub produkcyjne, wyłącznie na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt Odbiorcy usług.